שבעת הסודות לפרסום מוֹכר:


04 May

כשישבתי עם לקוחות והסברתי להם את השיטה שלי, הם הבינו איפה הייתה הטעות. יחד שינינו והתוצאות הפתיעו גם אותם. הטלפונים התחילו לזרום, והלקוחות הצביעו ברגליים.

 הייתה לי לקוחה ששיתפה אותי תוך כדי שיחה איתה, "יש לי 4 שיחות ממתינות במערכת בדקה שאני מדברת איתך, וזה לאחר פרסום בודד שעשינו בעיתון."

ולמה אני משתפת אתכם בזהב הזה?

כי אחרי 13 שנה שינהלתי תיקי פרסום במשרדי פרסום שונים, ועזרתי למנהלי שיווק רבים להגיע ליעדים שהם חתרו אליהם, דבר אחד ברור לי:

אין עסק שרוצה לזרוק את הכסף לפח. אין נותן שירות שיכול להגיד אני מסתדר עם הפרסום לבד, צריך אסטרטגיה, טקטיקות שיווקיות, ואז בעז"ה העסק יכול לראות הרבה מכירות.

כל אחד יכול להגביר אצלו את המכירות, להגדיל את היעדים, להגדיל את ההכנסה מכל עסקה למכור יותר ולהרוויח יותר. זה תלוי בגישה שלכם לפרסום, אם הפרסום הוא נכון, או לא נכון, אין יפה או לא יפה, יש מוֹכר או לא מוֹכר.

הפעם אני רוצה לספר לכם על חמשת הכללים שחייבים להיות בכל קמפיין פרסום טוב. תשמרו אותם אצלכם, תשננו ובעיקר תיישמו:

  • הבטחה פרסומית
     תחשבו על הלקוח, לא על מחזור העסקים שלכם.
     איך תגרמו לו לצאת מהבית ולבוא אליכם לעסק. איזו הבטחה חזקה יש לכם שאין למתחרים שלכם? זה יכול להיות מוצר מבוקש מאוד שבמבצע חם עכשיו, אל תבטיחו 10% הנחה, זה לא יעבוד על הלקוח. במקום זה תבטיחו לו מתנה ששוה את ה-10%, זה יעבוד יותר.
  • תהיו ממוקדים
     תדללו כל מסר שלא רלוונטי לפרסום.
     חפשו מסר אחד מרכזי שיניע מכירות ואותו תעבירו. זה שיש לכם גם מלאי של פיג'מות מעונה קודמת שאתם רוצים להפטר ממנה, לא אומר שעכשיו הלקוח צריך גם פיג'מות וגם 50 אחוז הנחה, וגם 1+1 על פיג'מות. תשאירו אוויר לנשימה בפרסום שלכם.
  • טון ושפה  חזותיים
     אם אתם מוכרים בננות אתם חייבים לשדר שוק, במראה ובצבעוניות.
     אבל אם אתם מוכרים מוצרי ביטוח ופיננסים למשל – אתם לא יכולים לשדר זול אתם חייבים לוק פיננסי גבוה. ובעיצוב חזותי אין יפה או לא יפה, כאמור יש נכון ולא נכון.
  • דברו ברור לבטן הרכה

       קופי מנצח הוא כתיבה שיווקית שמדברת ברור, שיש לה מטרה שיווקית, כזו שמדברת לרגש ולבטן הרכה של הלקוח הפוטנציאלי.

        דורכת איפה שכואב ומציע פתרון מידי.

  • קראייטיב
     תפקידו של קריאייטיב (רעיון) טוב הוא לגרום ללקוח לעצור.
     החכמה היא לדעת מתי צריך קריאייטיב עוצר ומתי כדאי להמנע ממנה.
     לפעמים אובר-קריאייטיב יוצר קיטשיות וחוסר מקצועיות.
  • קהל יעד
     הגדירו מראש קהל יעד ברור, למי אתם פונים? ודאגו שקהל היעד הרלוונטי יבין את זה.
     אם אתם מפרסמים ביטוח יהיה לא נכון לכתוב את הלוגו שלכם באנגלית. קהל היעד שלכם הוא הגבר ישראלי הממוצע.
  • מדיה

חפשו אמצעי מדיה שמתאים לקהל היעד שאותו הגדרתם.

אם אתם עוסקים בפיננסים יהיה מיותר לפרסם במגזין נשים, ואילו אם יש לכם חנות אופנה, לעיתים ה'חינמונים' יעניקו לכם את את המענה הזול והיעיל ביותר לקהל היעד שלכם.

היעזרו בטקטיקות האלו, זו אסטרטגיה שווה זהב, ותתחילו גם אתם למכור יותר מכל שקל שאתם משקיעים בפרסום!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.