9 צעדים לכתיבת בריף נכון


25 Jun

1. מה ערך המוסף שלך? – השאלה הכי אסטרטגית

זה שיש לך הרבה מתחרים בשוק, אתה יודע מצויין. הם שואבים ממך הרבה אנרגיות ומחשבה. האם הקדשת פעם מחשבה מה הערך המוסף ש ל ך 

מה אתה נותן ללקוח שהמתחרים שלך לא נותנים?

זה החלק הכי קריטי בבניית בריף אסטרטגי נכון. ולצערי רבים נופלים בו. כי כשלקוח שהסתובב שנים בין מעצבים ומשרדי פרסום, מגיע אליי, ולא יודע לענות על השאלה הפשוטה הזו, יש כאן טעות אסטרטגית.

כי בסופו של יום - הערך המוסף שלך, זה מה שאתה מוכר ללקוחות. זו הסיבה שהם יבואו אליך ולא למתחרים וזו הסיבה שהם יבחרו לשלם לך יותר למרות שאצל המתחרים הם ימצאו אולי זול יותר.

2. מי קהל היעד?

קהל היעד הוא לא תמיד מחולק למגזרים, חרדי / חילוני / דתי וכולי.

שאל את עצמך האם קהל היעד שלך שייך לסקטור סוציו אקונומי גבוה / בינוני או נמוך? גברים או נשים, צעירים או מבוגרים, ישראלים או אנגלוסקסים? מה ההתנהגות הצרכנית שלו, מהם יחסי הגומלין עם המותג?

חשוב: כוון תמיד לקהל משפיע ההחלטה. האישה היא זו שמחליטה בסופו של דבר איזה ריהוט יקנו לבית, לשם דוגמא, למרות שהבעל בסופו של דבר הוא זה שמשלם.

3. מטרה פרסומית

מה תרצה שהלקוח יעשה אחרי שהוא יראה את הפרסום? ימהר לחנות הקרובה לרכוש / יעלה את התדמית של המוצר?

 ישנם מטרות לטווח הקצר – שזו עליה במכירות. וישנן מטרות לטווח הרחוק – שזו עליה בתדמית.

טיפ: גם אם יש לכם מטרות לטווח המיידי – מכירות מיידיות, אבל חשוב לכם לשמור על תדמית גבוהה, אל תתאבדו על מכירות מיידיות. תשמרו על הטון ואל תרדו לברכיים.

4. הבטחה פרסומית – USP

אנחנו מבדלים בין שתי הבטחות אמוציונאליות וריאליות.

אם אנחנו מוכרים שישיית סודה בשקל, יש לנו הבטחה ריאלית. כי הלקוח יעשה אחד ועוד אחד ויגיע לקנות שישית סודה בשקל גם אם אתה נותן לו שירות זבל ואתה לא יודע מה זה בכלל חויית לקוח.

אבל אם אתה מוכר נופש, או אפילו דירה. אתה מוכר חלום. אתה לא מוכר משהו ריאלי. המחקרים מוכיחים כי רוב האנשים מבצעים פעולות רכישה משמעותיות בחיים- דווקא מהבטן. כשהם קונים הם מגשימים למעשה חלום של שנים, איפה הם יגורו, איך הם רוצים את הבית שלהם, את הסביבה שלהם, את הקהילה והאוכלוסיה. נכו ןשהם יבררו, הם יעשו השוואות מחיר, אבל בסופו של דבר, החלום הוא זה שמכתיב להם את הרכישה. וכשהם קונים רכב, הם יתשאלו אותך על המצברים ועל הקמ"ש אבל הם רואים את הסטטוס שלהם. את החלום שהם הולכים להגשים עכשיו. ולכן הם יעדיפו רכב מנהלים על פני רכב זול יותר למשל.

דבר לחלום של הלקוח שלך. תעלה את ה-USP - שזה הבידול שיש לך, הערך המוסף שדיברנו עליו לעיל, וספר לו כיצד אתה תספק לו אותו ולא המתחרים שאוכלים אותך.

5. סיבות להאמין

למה שהלקוח יאמין למה שאתה מבטיח לו?

זה יכול להיות נתונים טכניים שתומכים בהבטחה שסיפקת לו, גב - חברה חזקה שאתם יכולים לספק לו, או תועלות שהוא יקבל כתוצאה מכך. 

חשוב שהסיבות תהיינה מותאמות לאופי ההבטחה. אם זו הבטחה אמוציונאלית-  דבר לרגש, תבטיח להגשים את החלום באמצעות נתונים. 

ואם זו הבטחה ריאלית, תציג נתונים, מחיר או כל מה שאתה רוצה למכור. אתה לא יכול לספר על סייל מטורף, ולתת רק 10% הנחה. אתה יוצר אכזבה אצל הלקוח.

6. תועלות

זה החלק הכי חשוב של ההבטחה הפרסומית שלנו. מה התועלת שתצא ללקוח שלך, לא מה התועלות שלך. הלקוח יתפתה אם תבטיח לו תועלות ברורות מאוד. מ

הקורס הזה תצא מאסטר / תיהנה מאיכות חיים טובה יותר / תיהנה מכל הפינוקים בנופש הזה

7. חסרונות

כן... גם סעיף זה נכלל בבריף. ואם אתה מאמין במוצר שלך שהוא מושלם אתה בסדר גמור :)  אבל תחפש שוב, אולי תגלה שהמוצר המושלם שלך לא מאוד זול, כן יש אנשים שזה חסרון בשבילם, כמה מפתיע. אולי המוצר המושלם שלך לא נגיש לכולם בחנויות? אולי החברה המושלמת שלך נפלה בשירות לקוי? חשוב טוב, כי הנתון הזה חשוב מאוד גם לך וגם לאסטרטג שיפצח את הבריף שלך.

8. טון ושפה

מה הטון שאתה רוצה לשדר? כאן מתחבאים המסרים הסמויים שלא כותבים עליהם. אם החברה שלך יוקרתית, אל תכתוב את זה שוב ושוב, תשדר את זה, דבר גבוה תכוון למעלה. ותתנהלו גם אתם בחברה שלך בהתאם.

9. לו"ז ומטלות לביצוע

מתי אתה מתכנן לצאת לפרסום? מה אתה צריך? פרסום / מיתוג / ברושור / פרוספקט / אתר / פרסום בגוגל?

משרד פרסום אסטרטגי שפועל מתוך אסטרטגיה ולא מהבטן, יבנה לך גנט אסטרטגי בהתאם ללו"ז שלך, עם צפי לחצי שנה הקרובה, וינתח יחד איתך את השטח ואת התוצאות, עם היד על הדופק.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.